Laman

Saturday, November 7, 2009

Aku lah AshiqatuLLAH itu...

Aku...

Punya cerita sendiri yang ingin ku kongsi..
cerita cinta yang berbeza tapi indah belaka....

aku khuatir jika tulisan ini gagal melakarkan cinta itu...

biarlah ku mulakan dulu dan kalian membacanya...

Aku semakin kuat menangis...
aku berdiri memahami,
ayat-ayatNya dibaca syahdu..
alangkah indah jika kufahami semua KalamMu..

Tuhan...
Dia sedang berbicara denganku..
Aku merasa ingin sekali terbang bertemuNya,
Dia mengagungkan namaku dalam KalamNya,
Dia memujukku dengan ayat cintaNya...
Dia iringi namaku dengan Syurga...
Mampukah Syurga itu milikku?
Aku merindui Syurga?
Aku ingin memeluk Tuhanku..
Aku ingin terbang segera bertemu WajahNya...

Aku membawa diri ke tangga,
langkahku semakin longlai,
aku terjatuh!
Ah!
Sukarnya ku miliki Cinta itu..
Aku cuba merangkak tapi tidak berdaya...
Aku lah sufi!
Yang hanyut dalam nikmat Cinta TuhanNya,...

.............

Dan cinta mereka memelukku,
aku benar-benar merasa getar rasa mereka,
mereka memberi ku sayap untuk ku terbang...
Aku ingin terbang...

Itulah sahabat-sahabatku...
Aku merasa ayat-ayat itu hanya dituju untukku,
tapi Cinta Tuhan tidak untukku semata...

...................

Lihatlah manusia,
tulisan ku tetap jua gagal melakar rasa indah itu..
Aku ingin bertemu Tuhanku,
Tuhanku yang Selalu Mendengar Sendu taubatku,
Tuhanku yang Selalu Melihat derai tangisku,
Tuhanku yang Selalu memujuk kekecewaaanku...

Aku ingin segera kembali kepada Tuhanku...

tapi ia masih jauh...........


...............

Para Pencari-Mu

menjalani hitam putih hidupku
membuatku mengerti arti hadir-Mu
dalam setiap langkah-langkahku
berarti melewati setiap detik waktuku
bersama takdirmu membuatku mengerti
hanyalah pada-Mu
ku kembali ku bersujud kepada-Mu
memohon ampunan-Mu
adakah jalan untukku tuk kembali pada-Mu
akulah para pencari-Mu ya Allah
akulah yang merindukan-Mu ya rabbi
tunjukkan ku jalan yang lurus
tempat kutambatkan langkahku
akulah para pencari-Mu
akulah yang merindukan-Mu ya rabbi
hanya di jalan-Mu ya Allah
tempatku pasrahkan hidupku ku bersujud kepada-Mu
memohon ampunan-Mu
adakah jalan untukku tuk kembali pada-Mu
akulah para pencari-Mu ya Allah
akulah yang merindukan-Mu ya rabbi
tunjukkan ku jalan yang lurus
tempat kutambatkan langkahku
akulah para pencari-Mu
akulah yang merindukan-Mu ya rabbi
hanya di jalan-Mu ya Allah
tempatku pasrahkan hidupku

No comments: